woensdag 12 februari 2014

M'n geheimzinnige, grote project........is klaar!!!!

Echt waar. Nieuwsgierig? Lees gauw verder!


Op Pinterest kwam ik een heel gaaf vest/jas tegen. Geen patroon te vinden. Wel een site in het Bulgaars waar het vest op stond maar verder niet. Al zou ik het patroon gevonden hebben was het waarschijnlijk Bulgaars. Dat is net te hoog gegrepen voor mij ;)

Het vest liet me niet los, ik vond hem super. Sliep er vele nachtjes over, lees werkte het in m'n dromen uit. Nog nooit heb ik een vest of truitje gehaakt, ja voor Binkie  http://madebymg.blogspot.nl/2013/12/binkie-met-zijn-zusje-binkelientje.html maar niet zoiets....nee.

Ik besloot gewoon te beginnen, bekeek de foto goed, vergrote de foto en begon.

Eerst de granny's, die hebben jullie al gezien toch?


Aan elkaar gehaakt en verder gaan haken. Goed de foto bekijken, foto vergroot, passen en meten...
Al met al ben ik heel wat weekjes 's avonds zoet geweest.

En ja...ook heb ik regelmatig wat uit moeten halen, maar daar leer ik van.

En dit is hem, m'n vest...



En wat ik al eerder schreef is waar, ik ben heel blij met m'n vest en best trots dat het gelukt is zonder patroon, met alleen een foto.


Dit is de foto die ik gebruikt heb.

Nog wat kiekjes van dichtbij...




De kleuren op de foto zijn wat fel, de kleur blauw bv is donkerder,maar het blijft moeilijk foto's maken die precies de kleur weergeven. 

En dan nu op naar het volgende project, m'n Cal deken.
Ik heb besloten eerst de witte te gaan maken, die vind ik wel erg mooi, ook voor hier in huis.
En ik heb nog meer ideeën, maar alles op z'n tijd. Eerst voor m'n zieke kindje zorgen.

Greetzz MG




20 opmerkingen:

  1. Heel gaaf. En wat een werk is dat geweest want dat is toch een aardige lengte. Het staat je ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi vest! En heel knap dat je het zo zonder patroon hebt kunnen maken! Mijn complimenten!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg knap! (en gewaagd) Beterschap daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Owwwwwww meis hij is gaaaaaaaaaaaaaaf!!!!!!
    Die had ik vorig jaar ook voor ogen (alleen er nooit aan begonnen hihihihi) ....
    GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die is echt heel mooi geworden. Knap hoor dat je dat zo gemaakt hebt. Beterschap voor je kindje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Woooooohwwww, wat mooi gemaakt!! Het ziet er echt superleuk en vrolijk uit, wat zul je (met recht) trots zijn dat je dit hebt gemaakt! De foto van het 'origineel' is ook echt heel erg top. Jij hebt er je eigen draai aan gegeven, maar is daarom niet minder gaaf. Ik hoop dat je er veel draagplezier van zult hebben. Je zult in ieder geval veel bekijks hebben denk ik! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!!!
    Gouden handen als je dit kunt maken!
    Vind jouw versie nog mooier dan het origineel.
    De granny's aan de onderkant doen het m.
    Staat je ook heel mooi.
    Chapeau.
    Liefs,
    Corien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gaaf en wat kunstzinnig! Ik vind het heel knap dat je dit kunt. En bovendien staat het je ook goed!

    groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat knap gedaan zeg! en dat vanaf een foto! Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi !!
    En die kleurtjes !!
    Echt goed gedaan! Vind de onderkant van jou ook leuker. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. WAUW....GAAAAAFFFFF en ja je mag jezelf hier zeer zeker wel een hele dikke pluim voor geven want die heb je dubbel en dwars verdient en hij staat je mega leuk!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank jullie wel allemaal voor jullie leuke en lieve reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat knap van jou dat je dit mooie vest gemaakt hebt zonder patroon ik vind het helemaal top groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig! Heel mooi gemaakt, beterschap met je kindje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super mooi. Knap dat je dit hebt gemaakt met alleen een plaatje als inspiratie. Dit vest ga je vast vaak met plezier dragen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtig vest/jas heb je gemaakt, mooie kleuren, wat een werk, maar de alle moeite waard.
    Knap hoor, zo uit je hoofd.
    Gr. Willemina.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. gaaaaaaaaaaf zeg...als je er ooit een patroon van hebt...

    BeantwoordenVerwijderen